Dit køb
Når du afgive en ordre hos os, vil du automatisk modtage en kvittering for dit køb via e-mail. Købet bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Tilbehør på billederne medfølger ikke, og rabatkoder kan ikke benyttes ved i forvejen nedsatte varer. Ved større ordrer kontakt os for mængderabat.
Betaling
Skeen & Piskeriset modtager betaling med Visa, Visa/Dankort, Visa Debit, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debit og Maestro samt mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er et debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Alle beløbene på Skeen & Piskeriset er i DKK (Danske kroner) og er inkl. moms.
Skeen & Piskeriset bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Vi indhenter dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os og din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse og holde dig opdateret om din ordre, eller f.eks. hvis vi skal kontakte dig pga. en evt. systemfejl i forbindelse med dit køb o.l.
God kundepleje
Vi vil ikke spamme dig, men ved at acceptere vores købsbetingelser, accepterer du også, at vi godt må følge op på, om du er tilfreds med dit køb, da det er vigtigt for os.
Billig fragt og levering med omtanke
Skeen & Piskeriset leverer fragtfrit i Danmark med PostNord ved køb over 500 kr. til pakkeshop (gælder op til 20 kg) eller til erhverv og altid med omtanke for en grøn fremtid ved alle ordrer. Ordrer derunder vil blive pålagt en billig fragt på kun 39 kr. til pakkeshop og 59 kr. til privatlevering eller erhverv. Vi indleverer til PostNord senest dagen efter, vi har modtaget din ordre, med mindre vi har gjort opmærksom på ferie, sygdom eller lignende. Leveringstiden herefter er typisk 1-3 hverdage. PostNord leverer til pakkeshop alle ugens dage og tilbyder hjemmelevering 6 dage om ugen i de fire største byer i Danmark – dog vil en bestilt ordre fredag til søndag først blive afhentet af PostNord om mandagen. Vi leverer pt. kun varer indenfor Danmark og Sverige. Ovenstående betingelser gælder kun forsendelser til Danmark.
Pakkerne sendes til nærmeste pakkeshop, privatadresse eller firmaadresse. Når varen er sendt, modtager du en mail med et track & trace nr., så du altid kan følge pakken fra vores lager og hjem til dig. Skeen & Piskeriset kan derfor ikke drages til ansvar for eventuelle fejl eller forsinkelse fra PostNord.
Vi pakker vores varer forsvarligt ind. Skulle du mod forventning modtage en vare, som er blevet defekt under transporten, er det vigtigt, du retter henvendelse til os med det samme, samt at du tager billeder som dokumentation af forsendelseslabel, den beskadigede emballage samt de beskadigede varer.
Det er vigtigt, at kassen samt kassens indhold bliver gemt, indtil sagen er afsluttet.
Billederne samt dit ordrenummer sender du til os på info@skeen-piskeriset.dk – hvor vi har mulighed for at få erstatning hos PostNord.
Hvorfor sende med PostNord?
Vi har valgt at benytte PostNord, som vores samarbejdspartner, da PostNord leverer pakker med fokus på omtanke for en grønnere fremtid. Faktisk har PostNord de seneste 10 år reduceret deres samlede CO2-udslip med 68% og har mere end halveret udledningen pr. pakke, og de stopper ikke her: PostNord tester elcykler i byerne og pakkebiler, der kører på ren el. Derfor har vi valgt at gå med PostNord, hvor vi kan støtte op om klimaet ved at sende CO2-kompenserede pakker.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid”, efter du har opdaget manglen/fejlen. Skeen & Piskeriset vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside her.
Ved returnering
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten skal varen sendes til:
Skeen & Piskeriset
Sandbankevej 56
5550 Langeskov
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Vi sender ikke kontanter. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Skeen & Piskeriset yder 60 dages fuld returret på varer købt hos os gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Ifølge forbrugerloven er fødevarer ikke omfattet af returret, hvorfor returnering uden forudgående aftale ikke er muligt.
Du afholder selv de omkostninger, der er forbundet med returnering. Returnerer du en intakt og ubrugt vare, kan du vælge at få byttet til noget andet eller pengene retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 60 dage efter leveringen og være os i hænde senest 14 dage efter, vi er informeret om din brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesretten bedes sendt på mail info@skeen-piskeriset.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard returseddel og sende med retur. Husk at medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.
Såfremt du ikke har afhentet din pakke eller nægter at modtage denne, vil den blive sendt tilbage til vores lager. Omkostningerne til returfragt samt evt. genudsendelse af pakken afholdes af dig.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@skeen-piskeiset.dk